Pierwsze gadżety reklamowe sięgają XVIII wieku - co ciekawe, były nimi plakietki ceramiczne z hasłami wyborczymi. Do jednych z pierwszych gadżetów należą także kubki z logo firmy, długopisy, kalendarze i koszulki.
Pierwsze gadżety reklamowe - jakie pełniły funkcje?
Funkcja gadżetów reklamowych nie zmieniła się na przestrzeni lat - podobnie jak wtedy, tak i dziś mają one na celu promowanie marki poprzez budowanie jej pozytywnego wizerunku firmy, wzmocnienie lojalności klienta wobec niej oraz poprawę jej rozpoznawalności. Gadżety reklamowe to nieodłączny element przemyślanej strategii marketingowej - pozwalający na pozostanie firmy w świadomości tych osób, które otrzymały gadżety z logo marki.
Gadżety reklamowe - które z nich są dzisiaj popularne?
Aktualnie do najpopularniejszych gadżetów reklamowych należą:
-
magnesy
Wybór gadżetów reklamowych - mających na celu promowanie danej marki - powinien być dobrany zarówno do grupy docelowej, jak i formy komunikacji, jaka panuje między firmą a klientami.